خريد بک لينک
home theater in Los Angeles
Hookah Shisha Tobacco
فلنج
Barabas Ropa de hombre

e652451_999.jpg

کسب درامد
<-BloTitle->
<-BloText->

پروپوزال تاثیر زوج درمانی دلبستگی محور بر بهبود انطباق‌پذیری خانوادگی و کاهش تعارضات زناشویی

پروپوزال تاثیر زوج درمانی دلبستگی محور بر بهبود انطباق‌پذیری خانوادگی و کاهش تعارضات زناشویی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال تاثیر زوج درمانی دلبستگی محور بر بهبود انطباق‌پذیری خانوادگی و کاهش تعارضات زناشویی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مسئله

ازدواج به دلیل نقشی که در بنا نهادن نظام خانوادگی و تربیت نسل آینده دارد به‌عنوان مهم ترین و اساسی ترین رابطه بشری توصیف شده است.یکی از جوانب بسیار مهم نظام زناشویی، رضایتی است که همسران در ازدواج تجربه می‌کنند (تانی گوچی، فریمن، تیلور و مالکارنی[1]،2006،نقل از پور حیدری و همکاران،1392)، در عین حال، روابط خانوادگی فشرده‌ترین موقعیت برای تعارضات بین فردی است. روابط عاطفی و عاشقانه زمینه را برای محک زدن جدی مهارت‌های آموخته شده برای زندگی مهیا می‌کنند. زندگی مشترک، با دو فردی کاملا متمایز در ترجیهات، علایق، فرهنگ‌ها، و الگوی‌های رفتاری و شخصیتی منحصر به فرد آغاز می‌شود؛ طبیعتا،  در این مسیر همواره تعارضات و مشکلات پیش روی زندگی هر زوجی وجود خواهد داشت بر اساس دیدگاه مک گلدریک[2] (1989)تغییر نقش به حالت زوجیت اگر چه اغلب به عنوان یک پدیده خوشایند و با حداقل پیچیدگی در نظر گرفته می‌شود اما یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مراحل انتقالی مربوط به چرخه زندگی خانوادگی محسوب می‌گردد (موریس و کارتر[3]،1999؛نقل از کریمی ثانی،1392). فضای روانی، جزئی از زندگی خانواده‌ها است، بنابراین به وجود آمدن اختلاف بین زن و شوهر موضوعی غیر طبیعی محسوب نمی‌شود. ولی مسئله مهم، طریقه رویارویی آن با این موضوع است. بروز تعارض در روابط انسان‌ها با یکدیگر اجتناب ناپذیر است. یعنی بحث و جدل در تمام رابطه‌ها بروز می‌کند. مهروزی و تعارض از رایج ترین پدیده‌ها در روابط انسان‌ها است. عموما دربارۀ رابطه‌ی زناشویی  اشتباها تصور می‌شود که وقتی دو نفر به یکدیگر رسیدند باید تا ابد خوب و خوش زندگی کنند و چنین تصوری اشتباه محض است (قرقانی، 1375؛ به نقل از ثنایی 1385، فلاح چای، 1387).



[1]. Taniguchi, Freeman, Taylor & Malcarne

[2]. Mc goldric

[3]. Morris&carter

 

هدف پژوهش

در این پژوهش هدف اصلی نگارنده آن است تا با استفاده از مبانی نظری دلبستگی و یافته‌های پژوهشی در زمینه دلبستگی بزرگسالان،  روش مداخله‌ای در زوج درمانی  مبتنی بر نظریه دلبستگی به شیوه گروهی ارائه دهد و میزان تأثیر  آن را بر تعارضات زناشویی بسنجد. همچنین تأثیر  آن را بر انطباق‌پذیری خانوادگی بررسی نماید.

 

فرضیه پژوهش

زوج درمانی مبتنی بر دلبستگی باعث بهبود انطباق‌پذیری زوجین می‌شود.

زوج درمانی مبتنی بر دلبستگی باعث بهبود تعارضات زناشویی زوجین می‌شود.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروپوزال تاثیر زوج درمانی دلبستگی محور بر بهبود انطباق‌پذیری خانوادگی و کاهش تعارضات زناشویی,

پروپوزال رابطه بین توجیه روابط فرا زناشویی یا خیانت زناشویی و سبک های عشق ورزی در زنان متأهل

پروپوزال رابطه بین توجیه روابط فرا زناشویی یا خیانت زناشویی و سبک های عشق ورزی در زنان متأهل در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال رابطه بین توجیه روابط فرا زناشویی یا خیانت زناشویی و سبک های عشق ورزی در زنان متأهل در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مسئله

روابط فرازناشویی یکی از مهم ترین تهدیدها برای ثبات روابط زناشویی و ازعمده ترین دلایل طلاق درفرهنگ های مختلف است  (باس،1997). خیانت زناشویی یکی ازموضوعاتی است که زوج درمانگران به طور مرتب درکاربالینی خود با آن مواجه هستند (ویسمن[1] وهمکاران،1997) .خیانت زناشویی به هرگونه رابطه (جنسی یا عاطفی ) خارج از چارچوب رابطه متعهدانه بین زوج اطلاق می گردد که تأثیر شدیدی بر عملکرد و ثبات رابطه زناشویی دارد (دریگوتاس[2] وهمکاران،1997). واکنش های عاطفی مختلف مانند افسردگی ،خشم ،سرافکندگی و پریشانی در بسیاری از افراد مراجعه کننده به مراکزروان درمانی ومشاوره، درنتیجه افشای خیانت همسر بوده است (کانو و اولیری[3]،2000). با وقوع یا افشای خیانت ،بهزیستی فیزیکی ،روانشناختی و عاطفی هردو شریک تهدید می شود وخشونت ، قتل وخودکشی دراین موارد گزارش شده است .(سافستروم و جنتیلیا[4]،1999) .

 


[1]- Whisman

[2]- Drigotas

[3]- Cano & O'Leary

[4]- Safstrom & Gentilia

 

هدف پژوهش

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین توجیه روابط فرا زناشویی و سبک های عشق ورزی در زنان متأهل شهراصفهان می باشد.

 

فرضیه پژوهش

بین توجیه روابط فرا زناشویی و سبک های عشق ورزی در زنان متأهل شهراصفهان رابطه برقرار می باشد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروپوزال رابطه بین توجیه روابط فرا زناشویی یا خیانت زناشویی و سبک های عشق ورزی در زنان متأهل,

تاريخ : 16 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : موسسه کسب در امد | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت زناشویی و صمیمیت جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت زناشویی و صمیمیت جنسی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت زناشویی و صمیمیت جنسی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

ازدواج پیمان مقدسی است که از طریق آن خانواده تشکیل می شود و تقریباً از ابتدای زندگی انسان در تمام زمان ها و مکان ها در میان اقوام و ملل و جوامع وجود داشته و مورد تأکید بیشتر ادیان بوده است. آن را پیوند مطلوب انسانی دانسته اند که به زندگی افراد معنا می بخشد (ایزدی، 1392). ازدواج در جامعه متغیر امروزی یک پدیده پیچیده است. انسان ها به دلایل مختلفی ازدواج می کنند. در کنار تمایلات جنسی که از مسائل اولیه هستند، عشق، امنیت اقتصادی، محافظت، امنیت عاطفی، احساس آرامش و فرار از تنهایی نیز بعضی از عواملی هستند که باعث گرایش به ازدواج می شوند (برانن، 2012). در واقع، ازدواج موفق و شروع رابطه زناشویی قادر است بسیاری از نیازهای روانی و جسمی را در یک محیط امن برآورده سازد و تأثیر بسزایی بر سلامت و بهداشت روانی افراد داشته باشد. سازمان جهانی بهداشت نیز خانواده را به عنوان عامل اجتماعی اولیه در افزایش سلامت و بهزیستی معرفی کرده است. پژوهش های مختلف بر این امر اشاره کرده اند که ازدواج موفق موجب می شود افراد شادتر، با نشاط تر و سالم تر زندگی کنند (دانلی، 1993؛ به نقل از بخشایش و مرتضوی، 1392).

غریزه جنسی از نیازهای ذاتی انسان است، به طوری که مزلو (1976) این نیاز را در رده نیازهای جسمانی یا نیازهای حیاتی اولیه قرار داده است. در زمینه رابطه جنسی نیز می توان گفت که اگرچه زندگی زناشویی سعادتمندانه فقط تا اندازه ای مربوط به رابطه جنسی است ولی این رابطه ممکن است از مهم ترین علل خوشبختی یا عدم خوشبختی در زندگی زناشویی باشد. زیرا اگر این رابطه قانع کننده نباشد منجر به احساس محرومیت، ناکامی و عدم احساس ایمنی (به خطر افتادن سلامت روان) و در نتیجه از هم پاشیدگی خانواده می شود ( شاملو، 1380؛ به نقل از بخشایش و مرتضوی، 1392).

 تحقیقات بسیاری نشان داده است که مشکل در روابط جنسی علت ناسازگاری های زوجین است وناسازگاری های زوجین علت مشکل در روابط جنسی است. الیس می نویسد طرق مختلفی برای تعریف رضایتمندی زناشویی وجود دارد که یکی از بهترین تعریف ها  توسط هاکینز (1968) ارائه شده است. وی رضایت زناشویی را احساسات عینی از خشنودی و رضایت، لذت تجربه شده توسط زن و شوهر زمانی که همه جنبه های ازدواجشان را در نظر می گیرند، تعریف می کند رضایت جنسی احساس خوشایندی است که فرد از درآمیختن روانی و فیزیکی با لذت حاصل از آمیزش جنسی به دست می آورد (مرادی، 1392).

 تحقیقات نشان داده اند که عدم رضایت جنسی زوجین با افزایش مشکلات اجتماعی از قبیل جرائم، تجاوزات جنسی، خیانت به همسر و بیماری های روانی و احساس پوچی و ناسازگاری ارتباطی تنگاتنگ دارد. رضایت جنسی می تواند به طور چشمگیری از تنش ها بکاهد و متقابلاً عدم رضایت، تنش را افزوده و باعث تشدید فشار های روانی و بزرگنمایی دیگر مشکلات زندگی مشترک می شود


 Brannon

 - Dannelly

آسیب شناسی صمیمیت و رضایت جنسی در بین زوجین

- تعاریف صمیمیت جنسی

صمیمیت در ازدواج با ارزش است زیرا تعهد زوجین به ثبات رابطه را محکم می کند و به طور مثبتی با سازگاری رضایت زناشویی همراه است. صمیمیت اغلب به عنوان یک فرایند پویا توصیف می شود. به نظر هات فیلد (1988) صمیمیت شامل فرایندی است که در آن افراد تلاش می کنند به یکدیگر نزدیک شوند و شباهت ها و تفاوت هایشان در احساسات، افکار و رفتارها را کشف کنند. به نظر استرنبرگ (1987) صمیمیت احساسی است که نزدیکی، تعلق و تماس را ایجاد می کند. اسکنارچ (1991) صمیمیت را فرایند در تماس بودن، درک خود و افشای خود در حضور همسر مفهوم سازی می کند. اسچافر و اولسون (1981) صمیمیت را فرایند و تجربه ای می دانند که نتیجه افشای مسائل صمیمانه و در میان گذاشتن تجارب صمیمانه است(به نقل از هلر و وود، 1998).

صمیمیت یک نزدیکی، تشابه و روابط شخصی عاشقانه یا هیجانی با شخص دیگر است که مستلزم شناخت و درک عمیق از فرد دیگر و همین طور بیان افکار و احساساتی است که نشانه تشابه با یکدیگر می باشد. صمیمیت یک فرایند تعاملی است. محور این فرایند شناخت، درک، پذیرش، همدلی با احساسات فرد دیگر، قدردانی یا پذیرش دیدگاه منحصر بفرد فرد دیگر از دنیاست. صمیمیت یک نیاز اساسی و واقعی انسان است و تنها یک تعامل یا آرزو نیست(باگاروزی، 2001).

پدیده های مهم که در تعریف صمیمیت در ادبیات تعریف می شوند عمدتاً شامل تشابه، پذیرش، خودافشایی، رابطه جنسی، استقلال، تطابق، نزدیکی هیجانی- بدنی و عقلی هستند. بینر و مورنن (1988) معتقدند که تشابه یک مسأله مهم در حفظ روابط صمیمانه است.

اسچنایدر (1989) معتقد است که تشابه زوجین به آنها کمک می کند احساس کنند به وسیله همسرشان درک و فهمیده می شوند. تشابه بین همسران هم چنین مربوط به بافت روابط صمیمانه است. وقتی همسران در نیازهایشان به میزان صمیمیت و نوع خاصی از صمیمیت مشابه باشند، احساسات صمیمانه ایجاد می شود. تالماج و دابز (1990) خاطر نشان می کند که میزانی که همسران ادراکشان درباره خود و فرایند رابط را با یکدیگر در میان می گذارند، میزانی که می توانند صمیمانه عمل کنند را منعکس می کند. وین (1986) صمیمیت را به عنوان یک تجربه و ارتباط ذهنی تعریف می کند که پدیده اصلی آن خود افشایی، پاسخ امن و همدلی است. وین گارتن (1992)هم چنین اشاره می کند که تعامل صمیمانه شامل مشارکت و تجربه درک احساسات است. این تجربه ارتباطی به درک متقابل و اطمینان بستگی دارد. خود افشایی نیز برای صمیمیت زناشویی ضروری است، زیرا افراد را به طور ذاتی در درک متقابل و همدلی درگیر می کند. کیر کاپاتریک (1975) خاطر نشان می کند که ساختار خود افشایی متقابل در یک رابطه مداوم است که صمیمیت عمیق دو جانبه ایجاد می کند.



  -Hotfild

  -Strenberg

  -Schnarch

  -Schaefer&ohlson

  -Heller&Wood

  -Bagarozzi

  -Bynre&Murnen

  -Schneider

  -Talmadgz&Dabbs

  -Wynne

  -Weingarten

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت زناشویی و صمیمیت جنسی,

تاريخ : 16 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : موسسه کسب در امد | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل


مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: 33 صفحه ( 30 صفحه متن و 3 صفحه منابع)

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2012) داخلی (شامل 95)

منابع درون متنی و پایانی: دارد


قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

بخشی از متن:

 

ازدواج یک امر اجتماعی است که هم از طریق ارتباط ایجاد می شود و هم پایه و اساس ارتباط را تشکیل می دهد و دستیابی به جامعه سالم، در گروه سلامت خانواده و تحقق خانواده سالم مشروط به برخورداری افراد آن از سلامت روانی و داشتن رابطه های مطلوب با یکدیگر است. از این رو، سالم سازی اعضای خانواده و رابطه آنها، بی گمان، اثرهای مثبتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت. ارتباط میان فردی، اساس و شالوده هویت و کمال انسان و مبنای اولیه پیوند وی با دیگران است. ارتباط های مؤثر موجب شکوفایی و بهبود کیفیت روابط افراد می شود. این در حالی است که ارتباط های غیر مؤثر مانع شکوفایی انسان شده و روابط را تخریب می کند. هنگامی که رابطه صمیمانه متوقف می شود، منازعات فراوان، انتقادهای مکرر، پناه بردن به سکوت، عدم همراهی عاطفی و لاینحل ماندن مشکلات پدید آمده و به مرور به دلزدگی زناشویی منجر می شود. بنابراین اساس زندگی و خوشبختی انسان را همین ارتباط های میان فردی تشکیل می دهد. ارتباط های میان فردی، حیات بخش روابط هدفمند است. شکست در برقراری ارتباط یکی از رایج ترین مشکلاتی است که از سوی همسران ناراضی ابراز می شود. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که دشواری های ارتباطی، مشخص کننده ی روابط همسران پریشان است و به نظر می رسد سبب ادامه و تشدید مشکلات موجود می گردد. در حقیقت، معضل پریشانی زناشویی، بیشتر از هر طبقه تشخیصی روانپزشکی دیگر، دلیل مراجعه درمانجویان به مراکز بهداشت روانی است. در واقع، هنگامی که زوج ها با یکدیگر روابط صمیمانه را آغاز می کنند، هر کدام با مجموعه ای از رؤیاها و انتظارات، وارد رابطه می شوند و هنگامی که این رؤیاها و انتظارات با تنبیه و تجارب استرس زا جایگزین می شوند، ازدواج و رابطه دچار زیان می شود و سرانجام با دلزدگی پایان می یابد (صفی پوریان و همکاران، 1395).

 

دلایل دلزدگی زناشویی

 توقعات غیرمنطقی و غیرواقع بینانه .گاهی توقعات ما آنقدر بالا و غیرواقع بینانه است که ازدواج با هر فرد دیگری هم نمی تواند آن توقع ها را برآورده کند. مثلا زنی که توقع دارد شوهرش که از صفر زندگی را با او شروع کرده باید یکساله هم خانه و هم ماشین بخرد معلوم است با دیدن واقعیت دلزده می شود. 

گذشتن از فاز هیجانی اول ازدواج . وقتی زن و شوهر از فاز هیجانی و عاطفی اول ازدواج بیرون می آیند، هر حادثه کوچکی را بهانه می کنند تا به همسرشان یک برچسب منفی بزنند. در این مواقع سکوت مردها نشانه بی احساسی شان تلقی می شود و یک بار محبت نکردن زن ها نشانه نامهربانی شان. 

 نگفتن احساسات به یکدیگر. اگر همسران نیازهای خود را مطرح نکنند یا در رابطه با همدیگر پی به نیازهای یکدیگر نبرند و به راه حل مثبتی برای برآورده کردن نیازهایشان نرسند، خطر دلزدگی دو چندان می شود (الیس، ترجمه شفیعی، 1390).

 

پیشینه پژوهشی:

 

هاتفیلد (2012) طی پژوهشی بیان کرد اگر یک رابطه تا شکوفا شدن ادامه یابد، در زمان، عشق پرشور اولیه ممکن است به عشق بهم پیوسته در اثر اتحاد و اشتراک عمق دهد. همانند آنکه عشق با یک مخلوط پیچیده‌ای از محبت، صمیمیت و تعهد عمیق مشخص شده است .


 


دهقانی و همکاران (1392) در تحقیق «اثربخشی آموزش تحلیل ارتباط محاوره‌ای بر دلزدگی زناشویی و کیفیت زندگی زوجین» نشان داد که آموزش تحلیل ارتباط محاوره‏ای موجب کاهش دلزدگی زناشویی و افزایش کیفیت زندگی شده است.

موسوی (1392) نیز در تحقیق خود با عنوان «مقایسه‌ی سبک‌های هویتی و نگرش به عشق در پیش بینی طلاق عاطفی زنان و مردان متاهل شهر قزوین» نشان داد که بین دوگروه زنان و مردان در نگرش به عشق، تفاوت معنادار مشاهده شده و در پایگاه‏های هویتی و طلاق عاطفی تفاوت معناداری مشاهده نگردید. بین دوگروه با و بدون نشانگان طلاق عاطفی، در پایگاه‏‌های هویتی (تعلیق و مغشوش) و مولفه‌های نگرش به عشق (شهوانی، دوستانه و نوعدوستانه) تفاوت معناداری مشاهده شد. یافته نهایی‌اینکه پایگاه‏‏های هویتی و نگرش به عشق قابلیت پیش بینی طلاق عاطفی را دارند.

 

 

 


  • ویژگی های متمایز کننده این محصول نسبت به محصولات مشابه!!!

 

  • منابع جدید داخلی و خارجی
  • تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است!!!
  • تایپ استاندارد تمامی صفحات، همچنین نوشتن پاورقی ها
  • منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد
  • ارسال آپدیت های بعدی این فایل به ایمیل شما
  • مشخص بودن تعداد صفحات متن و تعداد صفحات منابع!!!
  • پشتیبانی تخصصی (در صورت وجود هر گونه سوال، راهنمایی یا مشکل احتمالی در مورد فایل مورد نظر)

 

 

 

پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

 

 

  • توجه ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی,

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق عاطفی و شناختی و رفتاری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق عاطفی و شناختی و رفتاری در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق عاطفی و شناختی و رفتاری در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم


همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه فرد و تربیت انسان های سالم، کارآمد و مسئـول برای ایفـای نقش در زندگی فردی و اجتماعی است. توجه به عوامل مؤثر بر عملكرد تحصیلی سال هاست که مورد توجه متخصصان آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی قرار گرفته و سالانه سهم زیادی از تحقیقات را به خود اختصاص می دهد و عدم پیشرفت تحصیلیتأثیر بسزایی در سرنوشت فرد و در آینده جامعه دارد(عطاری و همکاران ،1381).

در طی سال های اخیر، مطالعه و تحقیق در زمینه روانشناسی مثبت یک رویکرد بدیع را برای بسیاری از روانشناسان اجتماعی پدید آورده است. این رویکرد بر مطالعه علمی تجربیات مثبت، شادی و بهزیستی روانشناختی و منابع انسانی مثبت به جای تأکید بر نشانه های اندوه و مفاهیم منفی، تمرکز دارد (سلیگمن 2003 به نقل از میرزادارانی 1392).

چارچوب پیچیده طرح های کلی موفقیت دانشجویان به واسطه چند عنصر شخصی و محیطی شناسایی می شود که به طور بالقوه می توانند در موفقیت دانشجویان موثر باشند (کوه و همکاران به نقل از واکر و پیرس 2013).

تجارب قبل از دانشگاه دانشجو با فرهنگ، آموزش، اقتصاد و عوامل موثر متعدد دیگر اجتماعی، سیاسی و سازمانی درآمیخته اند. این تجارب به دلیل تقسیمات محیطی، بین رفتار دانشجویان و شرایط سازمانی آن ها روی می دهد. رفتار دانشجویان اشاره دارد به: عادات مطالعه، مشارکت همسالان، تعامل با اعضای هیئت علمی، زمان انجام کار، انگیزش یا چند امکان جایگزین. در حالی که شرایط سازمانی شامل؛ تجربه سال اول، حمایت تحصیلی، محیط دانشگاه، پشتیبانی همسالان، رویکردهای آموزشی  و عوامل متعدد دیگر است (واکر و پیرس 2013).

پیوند رفتار دانشجویان و شرایط سازمانی سبب اشتیاق فرد می شود و  یکیازعوامل کلیدی موثر بر موفقیت دانشجویان؛ مفهوم اشتیاق است (کوه و دیگران 2005 و 2006 به نقل از واکرو پیرس 2013).   

اشتیاق چیزی بیش از یک وضعیت هیجانی گذرا و خاص می‌باشد و به یک حالت پایای سرایت کننده و هیجانی شناختی اشاره دارد که روی یک موضوع، واقعه یا رفتار خاص متمرکز می‌شود (شوفلی و باکر، 2002، به نقل از زرگران مقدم، 1390).

اشتیاق دانشجو فاکتوری کلیدی برای یادگیری و توسعه شخصی است. دانشجویان می توانند در سطوح مختلف مورد اشتیاق قرار گیرند: استاد، اعضای هیئت علمی یا دانشگاه،  با دیگر دانشجویان و یا به طور شخصی (سالابر 2014).

در طول بیست و هشت سال گذشته انجام پژوهش در مورد  اشتیاق دانشجو در دانشگاه، به طور فعال و قوی توسط پژوهشگران زمینه هایی مانند روانشناسی آموزشی، روانشناسی رشد، بهداشت عمومی و آموزش معلم افزایش قابل توجی داشته است (کریستنسن، رشلی و وایل 2012 به نقل از فرید، فلیکیانو و ویگا 2014).

ساختار اشتیاق دانشجویی به عنوان مولفه کلیدی فهم رابطه سایکولوژیک پیچیده دانش آموزان دبیرستانی با مدرسه شناخته شده است  (فردریکز، فریدل، بلومنفیلد و پاریس 2004 به نقل از باروز 2010).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق عاطفی و شناختی و رفتاری (فصل دوم),

تاريخ : 16 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : موسسه کسب در امد | بازدید : <-PostHit->
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی در 86 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات86
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی در 86 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  86  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه  APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح کامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

 

جلسه اول

پیش آزمون. ارائه رهنمودهایی برای مشارکت اعضاء و تشریح چگونگی انجام کار

معرفی پژوهشگر، معرفی اعضاء

بیان اینكه شیوه های برقراری ارتباط با دیگران آموختنی و قابل اصلاح است.

بیان اهداف و تكلیف دادن به آزمودنی ها كه تا جلسه آینده در ارتباطات خود دقت بیشتری كرده، چند ارتباط خود با دیگران را در كلاس بیان كنند.

توضیح خطوط کلی جلسات برای اعضاء

 

جلسه دوم

آشنایی با چهارچوب کلی بحث 

تعریف ارتباط و رابطه

نحوه آماده سازی و خاتمه یك ارتباط مفید

حركت در جهت رفع موانع مؤثر و بهبود یك ارتباط اثر بخش

 

شرح جلسه::::::

طی تعریفی که محققان از مفهوم مهارت های ارتباطی ارائه داده اند، این مهارت ها عبارتند از توانایی برقراری ارتباط با دیگران به شکل کارآمد و مؤثر، لازم است که این رابطه در عین اینکه برای خود شخص مفید است، برای شخص مقابل هم سود داشته باشد. به عبارت دیگر مهارت های ارتباطی که بعضا مهارت های اجتماعی یا مهارت های بین فردی نیز نامیده می شوند، عبارتند از توانایی فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت برآورده نمودن نیازها، خواسته ها، حق و حقوق با تعهدات به شیوه ای قابل قبول بدون اینکه به نیازها، خواسته ها، حق و حقوق یا تعهدات دیگران صدمه ای وارد آورد. هدف شما ممکن است دفع یک سوء تفاهم، تشریح یک ایده، دلداری دادن به دوستتان، پافشاری روی نظرتان، توجیه کردن استادتان در مورد ضرورت موضوعی که به عنوان تحقیق در نظر گرفته اید ویا قانع کردن دیگران جهت تجدیدنظر در رفتارهایشان باشد؛ هر چه ما در برقراری ارتباط کارآمدتر باشیم، احتمال دستیابی به هدف بیشتر میسر خواهد بود.

مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افراد می توانند درگیر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که افراد در طی آن، اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیرکلامی با یکدیگر در میان می گذارند. این مهارت ها مشتمل بر مهارت های فرعی با خرده مهارتهای مربوط به "درک پیامهای کلامی و غیر کلامی"، " نظم دهی به هیجانها"، "گوش دادن"، "بینش نسبت به فرایند ارتباط " و " در ارتباط" است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند. این مهارت ها از چنان اهمیتی برخوردارند که نارسایی آنها می تواند با احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی، افسردگی، حرمت خود پایین، و عدم موفقیت های شغلی و تحصیلی همراه باشد.

 

موانع ارتباط::::


1. ارتباط یکسویه در فضای گفت وگو:

از آداب گفت وگو آن است که هر یک از طرفین، به دیگری اجازه سخن گفتن و اظهارنظر بدهد و با پرگویی، وی را به سکوت وادار نکند. برخی افراد که خود را داناتر می دانند یا حرفه آنها به گونه ای است که با گویندگی و سخنرانی و تدریس و... سرو کار دارند، گاه در گفت وگوهای روزانه نیز، طبق عادت، نقش سخنگوی تنها را بازی می کنند و کمتر حاضرند از مرکب سخن، پیاده گردند. به خوبی روشن است که این کار، خود برخاسته از میل و شهوت، یا غرور و نخوت است و ارتباط سازنده و موثر را دچار مشکل و حتی ناممکن می سازد. از این روی، در آموزه های دینی تاکید می شود که آدمی در فضای گفت وگو بر شنیدن پیش از سخن گفتن، علاقه نشان دهد.

2. شروع از نقاط منفی (انتقاد گزنده):

گفت و گو را نباید با شکایت، سرزنش و انتقاد آغاز کرد، چرا که این کار، می تواند شخصیت مخاطب را جریحه دار سازد و پذیرش انتقاد و ادامه ارتباط را نیز با مشکل مواجه کند. بنابراین، حتی در صورتی که موضوع اصلی سخن، انتقاد از مخاطب باشد، نخست لازم است به نقطه یا نقاط مثبتی اشاره شود و انتقاد با افزون بر نکته یاد شده، انتقاد سازنده شرایط دیگری نیز دارد که از آن جمله است:

-         انتقاد، نباید گزنده و توام با سرزنش زیاد باشد، چرا که در این صورت، آن سان که امیر مومنان فرموده اند، تنها شعله های لجاجت مخاطب را برمی افروزد.

-         تکرار بیش از حد انتقاد نیز، از تاثیر آن می کاهد و بذر کینه و دشمنی را در دل مخاطب می افشاند.

3. ستایش افراطی مخاطب:

همان گونه که انتقاد گزنده، مانع برقراری ارتباط موثر است، ستایش افراطی مخاطب نیز گاه مشکل ساز است. چرا که مخاطب احساس می کند ستایش فراتر از حد او، نوعی مجامله و چاپلوسی، یا ابزاری برای فریب و اغفال و در نتیجه وادار کردن وی به پذیرش یک کار یا مطلب است.

4. مجادله:

جروبحث های بی حاصل، از موانع مهم ارتباط گفتاری موثر است که در آموزه های دینی، با عنوان های «جدال» و «مرا»»، نکوهش باز داشته شده است. این کار، که غالبا ناشی از خود بزرگ بینی و برتری جویی و به هدف محکوم کردن و شرمنده ساختن مخاطب است، وی را نیز به جدال و لجبازی می کشاند و با سلب احترام متقابل، ادامه ارتباط را دچار مشکل می سازد.

 



-Understanding Verbal And Nonverbal Messages

- Emotion Regulation

- Listening

- Being Aware Of Communication Process

- Assertiveness

-Self- Esteem



جلسه سوم

آموزش مهارت خودآگاهی و افزایش خودآگاهی، تاکید بر اهمیت خودباوری، نشان دادن تاثیر باورها بر احساسات و رفتار فرد

زبان غیر کلامی و تفسیر آن

 

شرح جلسه::::

مهارت خود آگاهی::

برای اکثر ما توصیف ویژگیهای اخلاقی و رفتاری خود برای دیگران کار سخت و دشواری است. اغلب ما فقط به واسطه یک سری ویژگیهای کلی و عمومی از جمله سن، جنس، نام خانوادگی، تحصیلات، وضعیت شغلی و خانوادگی و .......

..............

.........................

............................................

 


پیشینه پژوهشی و مبانی نظری


مقدمه

طی تعریفی که محققان از مفهوم مهارت های ارتباطی ارائه داده اند، این مهارت ها عبارتند از توانایی برقراری ارتباط با دیگران به شکل کارآمد و مؤثر، لازم است که این رابطه در عین اینکه برای خود شخص مفید است، برای شخص مقابل هم سود داشته باشد. به عبارت دیگر مهارت های ارتباطی که بعضا مهارت های اجتماعی یا مهارت های بین فردی نیز نامیده می شوند، عبارتند از توانایی فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت برآورده نمودن نیازها، خواسته ها، حق و حقوق با تعهدات به شیوه ای قابل قبول بدون اینکه به نیازها، خواسته ها، حق و حقوق یا تعهدات دیگران صدمه ای وارد آورد. هدف شما ممکن است دفع یک سوء تفاهم، تشریح یک ایده، دلداری دادن به دوستتان، پافشاری روی نظرتان، توجیه کردن استادتان در مورد ضرورت موضوعی که به عنوان تحقیق در نظر گرفته اید ویا قانع کردن دیگران جهت تجدیدنظر در رفتارهایشان باشد؛ هر چه ما در برقراری ارتباط کارآمدتر باشیم، احتمال دستیابی به هدف بیشتر میسر خواهد بود (امانی و لطافتی، 1393).

مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افراد می توانند درگیر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که افراد در طی آن، اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیرکلامی با یکدیگر در میان می گذارند (جاکوبسکی و همکاران، 2011). این مهارت ها مشتمل بر مهارت های فرعی با خرده مهارتهای مربوط به "درک پیامهای کلامی و غیر کلامی"، " نظم دهی به هیجانها"، "گوش دادن"، "بینش نسبت به فرایند ارتباط " و " در ارتباط" است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند (خوشکام، 1392). این مهارت ها از چنان اهمیتی برخوردارند که نارسایی آنها می تواند با احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی، افسردگی، حرمت خود پایین، و عدم موفقیت های شغلی و تحصیلی همراه باشد (هانسون و لندبلند، 2014).

این مهارت ها مشتمل بر مهارتهای فرعی یا خرده مهارت های مربوط به درک پیامهای کلامی و غیرکلامی، نظم دهی به هیجان ها، گوش دادن، بینش نسبت به فرایند ارتباطی و قاطعیت در ارتباط است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند.

بر طبق تعریفی که محققان از مفهوم مهارت در ارتباطات میان فردی ارائه داده اند می توان گفت: "مهارتهای ارتباطی" عبارت است از رابطه برقرار کردن با دیگران به شکلی کارآمد و مناسب ، به معنای دست یافتن به اهداف موردنظر (خوشکام، 1392).

هارجی (1986) ، مهارتهای ارتباطی را مجموعه ای از رفتارهای هدفمند، به هم مرتبط و متناسب با موقعیت فرد می داند که آموختنی بوده و تحت کنترل فرد می باشد. وی در ارزیابی نشانه های این مهارتها به شش عنصر زیر اشاره می کند:

1- شامل مجموعه ای از رفتارهای کلامی و غیرکلامی گوناگون می باشد.

2- مستلزم داوطلب شدن و ارائه پاسخهای مناسب ومؤثرند.

3- تقویت های اجتماعی دیگران را به حداکثر می رسانند.

4- ماهیتی تعاملی دارند و به زمان بندی مناسب و تأثیر متقابل برخی از رفتارهااحتیاج دارند.

5- تحت تأثیر عوامل محیطی همچون سن، جنس و پایگاه طرف مقابل می باشد.

گازدا (1989) مهارتهای ارتباطی را شامل ارتباط کلامی و غیرکلامی برای برقراری ارتباطات، شرکت در فعالیتهای اجتماعی، درگیر شدن در روابط صمیمانه و نزدیک بین فردی و بیان افکار می داند (به نقل از زارع پور و آسوده، 1390).



-Understanding Verbal And Nonverbal Messages

- Emotion Regulation

- Listening

- Being Aware Of Communication Process

- Assertiveness

-Self- Esteem

-Understanding Verbal And Nonverbal Messade

-Emotion Rejulation

-Listening

-Hargie

 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی,

تاريخ : 16 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : موسسه کسب در امد | بازدید : <-PostHit->
پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی

پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات83
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 12 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  83  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

 

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد و به صورتی که در زیر آورده شده است توضیح داده شده است همچنین این پکیج شامل مبانی نظری و پیشینه متغیر مربوطه می باشد.

لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

* این پروتکل خلاصه ای از کتابچه راهبر افسردگی "راب زتل" می باشد. که جلسات درمانی آن را می بایست به شکل زیر دنبال کنید:

 


جلسه اول


 هدف:

 O هدف از این جلسه معرفی درماندگی خلاق است. کشف اهداف و تلاشهای ناموفق و اینکه درمانجو به این بینش برسد که راهبردهای کنترل او در مقابله با افسردگی تا کنون ناکارآمد بوده است. درمانگر نیز به درک افسردگی از دیدگاه ACT )مانند همجوشی، راهبردهای کنترل عاطفی، فاصله از ارزشها( و ارائه آن می پردازد.

 

  تمرینات حمایتی بالقوه:

O  کسب اهداف اساسی درمانجو

 O کسب و آشنایی با تلاش های گذشته درمانجو برای به انجام رساندن اهداف

O  استعاره گودال

O  معرفی سیستم ناکارآمدی گذشته

O  انتخاب گزینه و حرکت به سمت اینکه "کنترل به عنوان یک مشکل" است (اگر زمان اجازه دهد)

 

 تکلیف:

O  ثبت تجربه های روزانه

 

 

 

جلسه دوم

 

 اهداف:

 O هدف از این جلسه شرح نتیجه جلسه قبل و اینکه حالت افسردگی مراجع نمایانگر پاسخ محدود به شیوه راهبردهای کنترل می باشد. تمرینات تجربی برای چالش با اثربخشی راهبردهای کنترل مورد استفاده قرار گیرد. درمانگر باید به معرفی این ایده بپردازد که "کنترل مساله است، نه راه حل ." درمانگر نیز باید به آموزش رابطه بین خلق و خوی و رفتار با استفاده از نمونه های از زندگی خود درمانجو بپردازد، هدف از آن افزایش تعامل درمانجو در فعالیت هایی است که موجب حس مهارت یا لذت وی می شود

 

 تمرینات حمایتی بالقوه:

 O کنترل به عنوان مشکل/ کنترل رویدادهای درونی

 O استعاره دروغ سنجی

O  استعاره ژله شیرینی (دونات ژله ای)

 O استعاره تقلا درجنگ با هیولا

O  منطق فعال سازی رفتاری (برای زندگی کاملتر و غنی تر، برای قطع الگوهای اجتناب به عنوان تغییر افکار و احساسات مخالف)

 O تنظیم اولیه هدف رفتاری

O  انتخاب تمایل /پذیرش (اگر زمان اجازه دهد)

 

 

  تکلیف:

عملکردی از اهداف رفتاری اولیه و شناخته شده

O یادداشت روزانه تمایل /پذیرش (یا در صورت لزوم به تعویق انداختن برای جلسه 3).

 

 

 

جلسه سوم

 

  اهداف:

 O هدف از این جلسه ادامه استخراج تجربه درمانجو برای تقویت این شناخت بوده که "کنترل یک مشکل است" و معرفی تمایل به تجربه افسردگی بعنوان یک جایگزین برای کنترل است. درمانگر نیز باید مشکلات را ارزیابی و با فعال سازی رفتاری احتمال موفقیت درمانجو را افزایش دهد.

 

 • تمرینات حمایتی بالقوه:

 O درجه موفقیت ظاهری درکنترل عمدی احساسات

 O برنامه نویسی از رویدادهای درونی: تمرین اعداد چه هستند؟

 O درجه تمایل به عنوان یک جایگزین برای کنترل: استعاره دو مقیاس

 O هزینه های عدم تمایل: ناراحتی ناپاک/ بازنگری

 O استعاره جعبه پر از مسائل

 O تشخیص ساده هدف رفتاری که نیاز به تمایل دارد.

 

  تکلیف:

 O ناراحتی پاک در مقابل ناراحتی ناپاک

 O عملکرد در هدف رفتاری تعیین شده

 O خاطرات روزانه تمایل (اگر در جلسه 2 تکمیل نشده باشد)

 

 

 

جلسه چهارم

 

اهداف:

- هدف از این جلسه معرفی مفهوم گسلش از افکار و احساسات افسرده ساز می باشد. درمانگر باید راهبردهایی را برای گسلش و تغییر کلامی که در خدمت افزایش به تمایل گرایی باشد را تسهیل کند.

 

تمرینات حمایتی بالقوه:

- تمرین ذهن شما دوست شما نیست (و نمی تواند بدون آن کار انجام دهد)

-تمرین شیر، شیر، شیر

- مسافران دراتوبوس

- برگها در جویبار روان

شناسایی هدف ساده رفتاری که نیازمند تمایل و گسلش باشد. -

 

تکالیف:

- تمرین ذهن آگاهی

- برگه راهنمای "ذهن آگاهی چیست"

- شناسایی عملکرد هدف رفتاری تعیین شده



نظریه درمان پذیرش و تعهد

درمان پذیرش و تعهد براساس RFT است، یك تبین رفتاری جامع از زبان و شناخت انسان كه شیوه­هایی كه فرایندهای شناختی بهنجار منجر به مشكلات روان­شناختی می شوند، را نشان می­دهد. به طور خلاصه، وحدت اجتماعی­-­ كلامی كه موجودات انسانی در آن قرار گرفته­اند، از درهم تنیدگی شناختی و اجتناب تجربه­گرایانه حمایت می­كند. درهم تنیدگی شناختی افكار هیجان­های مرتبط با آن به معنای واقعی، درست و علل رفتار در نظرگرفته می­شوند یعنی قبل از اینكه زندگی خوشایند دنبال شود باید كنترل شوند. برای مثال نگرانی­های مربوط به آینده ممكن است شرح درستی از آنچه الزاماً در آینده روی می­دهد، در نظر گرفته شوند تا اینكه صرفاً افكاری باشند در مورد پدیده­های درونی ( برای مثال اگر من به مهمانی بروم به من بی­محلی می­شود). اجتناب تجربه گرایانه به عدم تمایل به تجربه پدیده­های ناخوشایند درونی (‌مثل عواطف،‌ احساسات، ‌شناخت­ها یا تمایلات) ‌و اقدام به اجتناب، فرار یا حذف این تجربیات حتی اگر چنین اقدامی آسسیب­زا باشد گفته می­شود. درمان پذیرش تعهد و RFT اشاره می­كنند كه قراردادهای اجتماعی زبان به نظر می­رسد از چندین معروضه حمایت می­كنند: 1) تجربیات درونی منفی علل معتبر رفتار هستند (‌برای مثال من نمی­توانم به مهمانی بروم چون مضطرب هستم)‌ و 2) اینكه برای به دست آوردن نتایج ارزشمندی همچون تعامل اجتماعی این تجربیات درونی منفی باید كنترل شوند (برای مثال تا من نتوانم اضطرابم را كنترل كنم نمی­توانم زندگی اجتماعی داشته باشم).

درمان پذیرش و تعهد و RFT مدعی هستند كه این مفروضات در اساس درست نیستند بلكه توسط جریان اشتراك كلامی به وجود آمده­اند و تجربیات منفی درونی (هیجان و شناخت ها) ذاتاً خطرناك یا آسیب­زا نیستند و بنابراین لازم نیست كنترل یا حذف شوند. افكار و احساسات مشكلاتی نیستند كه باید حل شوند. در عوض مشكلات هنگامی سر برمی­آورد كه این پدیده­ ها جدی گرفته شوند (در هم ­آمیختگی) و اموری در نظر می­آیند كه قبل از دنبال كردن یك زندگی مطلوب باید تغییر پیدا كنند یا حذف شوند (اجتناب گرایانه).

برای مثال افرادی كه تلاش می­كنند تجربیات درونی خود، مثل اضطراب را كنترل كنند ممكن است از راهبردهای بی­حاصل همچون سركوب فكر استفاده كنند که اغلب به طور متضاد منجر به افزایش فراوانی افكار ناخواسته می­شود. آنها امكان دارد درگیر رفتارهای آسیب­زایی چون سوء مصرف دارو، الكل، پرخوری یا تجزیه شوند. آنها ممكن است از طیف وسیعی از موقعیت­های اضطراب برانگیز هم اجتناب كنند، از این رو زندگی­شان را طوری محدود می­كنند كه مانع دنبال كردن عمیق­ترین اهداف و ارزش­هایشان مثل داشتن روابط خوشایند یا انجام­ دادن مطلوب كارهای می­شود. به این ترتیب ACT ادعا می­كند كه بیشتر آسیب­های روانی و رفتارهای بیمارگون به تلاش­های غیر ضروری و بیهوده برای اجتناب از تجربیات منفی درونی مرتبط است.

در ACT انعطاف­پذیری روان شناختی جایگزین درهم­آمیختگی شناختی و اجتناب تجربه­گرایانه است، سازه­ای متشكل از شش جزء به هم مرتبط كه در ادامه می­آیند. درمان پذیرش و تعهد ذهن­آگاهی را تركیبی از چهار جزء اول این مجموعه می­داند.

1-    تماس با لحظه حاضر كه منظور از آن مشاهده و برچسب زدن به هرچیزی است كه هم اكنون در درون یا در محیط حاضر است.

2-    پذیرش، حالتی از استقبال فعال و غیر قضاوتگرانه تجارب است آن گونه كه اتفاق می­افتند بدون تلاش برای كنترل­شان -شامل حساسیت شناختها و هیجانها.

3-    خنثی كردن شامل یادگیری این نكته است كه تجارب درونی را رویدادهای بی­ضرر قلمداد كنیم كه در آمد و شد هستند و اجباراً رفتار را كنترل نمی­كنند.

4-    خود به عنوان یك بافت، بازشناسی این نكته است كه خود قلمرو و فضایی است كه شناخت­ها، هیجانها و حسیات در آن روی می­دهند و از این تجربیات مجزا است. این مساله از طریق بازشناسی خود مشاهده­گر كه این تجارب را مجزا از دارنده آنها می بیند، تقویت می شود.

5-    ارزشها كه جهت­گیری­های خودبرگزیده در جنبه­های مهم زندگی هستند، مثل محفل، ‌روابط سلامتی یا معنویت.

6-    عمل همراه با تعهد شامل تعریف اهداف همسان با ارزش­های فرد و شناسایی تغییرات رفتاری لازم برای دنبال كردن آنها.

معمولاً موانع انجام این رفتارها به شكل افكار و احساسات منفی ظاهر می­شود. بنابراین ACT در كل یك رویكرد درمانی است كه از فرایندهای پذیرش و ذهن­آگاهی و فرآیندهای تعهد و تغییر رفتار برای ایجاد انعطاف­پذیری روان­شناختی استفاده می­كند.

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی,

تاريخ : 16 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : موسسه کسب در امد | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خیانت زناشویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خیانت زناشویی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خیانت زناشویی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: 22 صفحه (20 صفحه متن و 2 صفحه منابع)

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2014) داخلی (شامل 93)

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

 

·         بخشی از متن :

 

خیانت زناشویی موضوعی است که زوج درمانگران به صورت منظم در کارهای بالینی شان با آن مواجه می شوند و می تواند تجربه ای گیج کننده و دردناک برای همه ی کسانی باشد که با آن درگیرند، افزون بر این، خیانت یکی از دلایل عمده ی طلاق و از هم پاشیدن ازدواج است (اسچیکلفورد، گوتز و بیسر، 2014). عموم مردم اذعان دارند که هر چند عشث رومانتیک می تواند کشش متقابل شدیدی بین زن و مرد جوان به وجود آورد، ولی این عشق معمولاً از عمر چندانی برخوردار نیست و زمانی که شور اولیه آن از بین برود می توان انتظار داشت که رابطه ی زناشویی نیز که بر اساس چنین عشقی استوار گردیده است، متزلزل شده و از هم بپاشد.

خیانت، عبور از فرد از مرز رابطه ­ی زناشویی با برقراری صمیمیت فیزیکی یا عاطفی فرد با فردی خارج از حیطه زناشویی است. خیانت شامل برقراری ارتباط جنسی یک فرد متأهل با جنس مخالف، خارج از چارچوب خانواده (غیر از همسر) است (رفیعی، حاتمی و فروغی، 1390).

خیانت زناشویی بر اساس یک تعریف کلی نقض تعهد رابطه دو نفره است که منجر به شکل گیری درجاتی از صمیمیت عاطفی و فیزیکی با فردی خارج از این رابطه می شود (مدرسی، زاهدیان و هاشمی محمدآباد، 1393). علی رغم این که خیانت زناشویی یک مفهوم رایج در ازدواج است اما به صورت ناچیزی شناخته شده است و با توجه به تابو بودن مسأله، پیشینه و بررسی روشنی در ارتباط با این موضوع وجود ندارد (آویرام و آمیچای- هامبورگر، 2013).



 -  Marital Infidelity

 - Shackelford

 - Besser

 - Goetz

 - Aviram

 - Amichai-Hamburger

 


انواع خیانت

الف) خیانت­ های عاطفی: یکی از زوجین به دلایل مختلف، مشکلات و مسائل عاطفی خود را بیش از آنکه با همسرش مطرح کند، با فرد دیگری خارج از خانواده اش در میان می­گذارد و از او حمایت عاطفی می جوید. بی­ وفایی­ های عاطفی اشکال مختلفی مثل ارتباط اینترنتی، ارتباط در محیط­ های کاری و ارتباطات تلفنی دارد این نوع خیانت در زنان بیشتر است.

ب) خیانت­ های جنسی: به معنای روابط جنسی مرد یا زنی متاهل با جنس مخالف است که غریبه باشد که این خیانت در همه­ ی فرهنگ­ ها ناپسندیده تلقی می­ شود. این ارتباطات شامل ارتباط با زنان خیابانی، ارتباط جنسی با همجنسان است. این نوع خیانت در مردان بیشتر از زنان است.

ج) خیانت­ های مرکب: که شامل ترکیبی از خیانت عاطفی و خیانت جنسی می­باشد. این نوع خیانت بیشترین نوع آن است که گاهی از روابط جنسی به روابط عاطفی و گاهی از روابط عاطفی به روابط جنسی کشیده می ­شود و سخت­ترین نوع خیانت از نظر درمان است (استیگلیتز، گورون، کاپلان و وینکینگ، 2012).



 - Stieglitz

 - Gurven

 - Kaplan

 - Winking


پیشینه پژوهش

پیشینه پژوهشی در داخل کشور

علی تبار، قنبری، زاده محمدی و حبیبی (1393) در پژوهش خود تحت عنوان بررسی رابطه بین روابط جنسی پیش از ازدواج با نگرش به روابط فرازناشویی به این نتیجه رسیدند که میزان نگرش به روابط فرازناشویی در مردان متاهل با سابقه رابطه جنسی پیش از ازدواج با همسر یا فردی غیر از همسر آینده تفاوت معنی داری داشت. همچنین بین تعداد شرکای جنسی پیش از ازدواج و نگرش به روابط فرازناشویی رابطه معناداری وجود دارد.

مدرسی، زاهدیان و هاشمی محمد آباد (1393) در پژوهش خود تحت عنوان میزان سازگاری زناشویی و کیفیت عشق در متقاضیان طلاق دارای سابقه خیانت زناشویی و فاقد سابقه خیانت زناشویی به این نتیجه دست پیدا کردند که بین گروه های متقاضی طلاق با گروه شاهد تفاوت معنی داری وجود دارد.


کروکی (2013) در پژوهشی که با عنوان همکاران جنس مخالف و خیانت زناشویی انجام داد، به این نتیجه رسید که داشتن یک شریک جنسی بی وفا، باعث می­ شود که مردان در محیط کار با همکاران جنس مخالف روابط خارج از عرف داشته باشند. البته در این پژوهش یافته مذکور در مورد زنان اثبات نشده است.

 



  • ویژگی های متمایز کننده این محصول نسبت به محصولات مشابه!!!

 

  • منابع جدید داخلی و خارجی
  • تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است!!!
  • منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد
  • مشخص بودن تعداد صفحات متن و تعداد صفحات منابع!!!
  • پشتیبانی تخصصی  (در صورت وجود هر گونه سوال، راهنمایی یا مشکل احتمالی در مورد فایل مورد نظر)

 

 

پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

 

 

  • توجه ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خیانت زناشویی,

مبانی نظری گسترش روابط ترکیه با نهادهای اقتصادی بین المللی ( صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و ...)

مبانی نظری گسترش روابط ترکیه با نهادهای اقتصادی بین المللی ( صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و )


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیعلوم انسانی

توضیحات کامل

مبانی نظری گسترش روابط ترکیه با نهادهای اقتصادی بین المللی ( صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و ...)


توضیحات: 13صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

امروز دنیا شکل دیگری دارد . جهانی شدن مرزها را کم رنگ کرده و فرهنگ ها را به یکدیگر متصل نموده است . جنگ های امروز دیگر ابعاد جنگ های قرن بیستم را ندارند و بیشتر شکل اقتصادی به خود گرفته اند . به همین دلیل قوانین حاکم بر روابط کشورها تغییر کرده است. هیچ یک از کشورهایی که راه تعامل با جهان را انتخاب کرده است، نه تنها منافع ملی خود را فدا ننموده، بلکه در صورتی توانسته است آن را حفظ نماید که قواعد بازی جهان امروز را به درستی به کار برده باشد. تجربه سالیان اخیر ثابت کرده است کشورهایی که راه تعامل را کنار گذاشته اند ، جز فقر و بدبختی حاصلی به دست نیاورده اند .

جایگاه اقتصاد ترکیه هر ساله در جدول جهانی تغییر می کند و این تغییر به نوسانات نرخ تبدیل ارز و سرعت رشد بستگی دارد. در سال 2001 ـ که برای اقتصاد ترکیه سال بدی به شمار می آمد ـ بانک جهانی، ترکیه را در مقام بیستم قرار داد؛ حال آن که برنامه های ریخته شده به وسیله ی مدیریت اقتصاد کشور در 1999 این هدف را دنبال می کرد که ترکیه در سرآغاز قرن جدید پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا باشد(6).

.................

نقش سیاست های پولی نهادهای بین الملل در كاهش شدید نرخ تورم در تركیه: 

    در دهه ۱۹۵۰ میلادی اقتصاد تركیه با ركود مواجه شد و بحران های جدی تر اقتصاد تركیه در دهه ۱۹۷۰ میلادی اتفاق افتاد. در این زمان براساس دستور العمل های صندوق بین المللی پول، صنعت و صادرات تركیه به سرعت رشد كرد كه این امر موجب ایجاد تعادل در بحران ترازپرداخت ها، شده است. بالابردن دوباره نرخ بهره در تركیه و طراحی یك برنامه منسجم برای فرونشاندن تقاضای داخلی كالاهای خارجی نیز بخش دیگری از این دستورالعمل ها بود.

.............

    آغاز اصلاحات اقتصادی در تركیه 

    در سال ،۱۹۸۰ سلیمان دمیرل، نخست وزیر وقت تركیه، اصلاحات اقتصادی كه توسط تورگوت اوزال جانشین وی طراحی شده بود را به اجرا گذاشت كه هدف نهایی این طرح حركت تركیه به سمت یك اقتصاد صادراتی بود. در یك برنامه سعی شد تا وارد كنندگان كالاهای خارجی را به صادرات كالاهای تركیه تشویق كنند. این كار حركتی به سوی افزایش رشد اقتصادی بود و كاهش تورم نیز مورد توجه خاص این طرح بود كه طراحان امیدوار بودند تركیه در درازمدت به این مهم دست یابد. دولت تركیه نیز با اتخاذ تصمیماتی به دنبال تحقق آن بود.

    مهم ترین این تصمیمات عبارت بودند از:

......................

    اما در سال 2001  با پیروزی حزب dsp (حزب چپ دموکراتیک) و تشکیل دولت توسط بولنت اجویت که با نگرش چپ به اقتصاد همراه بود همه این دستاوردها به باد رفت. زمانی که بانک های ترکیه دست به اقداماتی زدند که مشابه آن چیزی بود که امروز در آمریکا اتفاق می افتد، در حالی که بخش بانکداری فلج شده بود، (آن هم نه به خاطر.....................

تركیه در راه توسعه اقتصادی با چالش های اقتصادی زیادی مواجه است. بر اساس آمار موجود، بخش «غیردولتی»Tusiad(انجمن صاحبان صنایع بزرگ و سنگین ترکیه)، حدود پنجاه درصد از تولید ناخالص داخلی تركیه......................

منابع

1- محسن، مرادیان ، آشنایی با ترکیه، مرکز آموزش شهید صیاد شیرازی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تهران،1383.

خبرگزاری ها و نشریات

2- خبرگزاری زمان چاپ ترکیه

مقالات

3- هوشنگ ،  مقتدر ، ژئوپلیتیک جدید ترکیه، از منطقه بالکان تا چین غربی، فصلنامه خاورمیانه، سال دوم، شماره 3،پاییز 1374

.....................


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری گسترش روابط ترکیه با نهادهای اقتصادی بین المللی ( صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و ...,

تاريخ : 16 اسفند 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : موسسه کسب در امد | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت طرح 5 - تیپولوژی مسکن

پاورپوینت طرح 5 تیپولوژی مسکن در 117 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات117
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری

توضیحات کامل

پاورپوینت طرح  5 - تیپولوژی مسکن



پیشینه معماری و مسکن

مجموعه ای كه امروزه بنام ایران شكل خاصی را به خودش گرفته از سالیان پیشین در حدود مرزهای سیاسی حیات داشته و مهد تمدن های چندی بوده است.

در دوره نخستین خانه های قوم آریایی نظر ویولد دوك (نویسنده

كتاب تاریخ سكونت انسان ) این است كه دارای تركیبی از غار و فضاهای مسكونی كنار باغ بوده و با استفاده از سنگ و پوست و شاخ و برگ درختان خانه هایی در نهایت سادگی و ابتدائی كه تنها یك اتاق داشته است.خانه های یك اتاقه قوم آریائی كه در آغاز سرپناه بوده در سیر تحولی و تكاملی خود با ویژگی های جغرافیائی اقتصادی و طبقاتی سیاسی و اعتقادی و سرانجام قومی هر گروه اجتماعی انطباق پیدا كرد .بدین ترتیب مسكن را به عنوان دست اویزی فرهنگی نمی توان از مجموعه نهاد های فرهنگی دیگر جدا در نظر گرفت و به گفته آندره لورداگوران با كمی دقت در می یابیم كه نوع معماری هر منطقه حتی با لباس و زنان آن قوم نیز ارتباط دارد.

و با توجه به مجموعه این ارتباط هاست كه همواره در هر جامعه قسمتهای مختلف یك خانه ی مسكونی به شیوه ای ساخته و پرداخته می شود كه جوابگوی نیازهای مادی و غیر مادی خانواده باشد و در صورتی می تواند جوابگو باشد كه با دگرگونیها و تحول های فنی تكنیكی و اجتماعی زمان همراه باشد و این تغییر از ویژگی های فرهنگ است.

  توجه به این نكته ضروری است كه معماری و مسكن انسان كه بخشی از معماری است در اثر عوامل چندی شكل می گیرد:

  الف) بوم : به عنوان در برگیرنده معماری و فضائی است كه در اختیار معمار و خلاقیت اوست و الهام بخش معمار است . لغت بوم با معنائی كلی برای شكل زمین آب و هوا و دیگر عوارض طبیعی فرض می كنیم.

.

.

.

فهرست

تعاریف و مفاهیم مسکن

مفهوم سکونتگاه در برابر مسکن

اهمیت اصل قلمرو در محیط های مسکونی

معماری

گونه شناسی مسكن

گونه شناسی مسكن در جهان

بررسی سازماندهی کارکرد ساختمانها

طبقه بندی مجموعه های مسکونی

تیپولوژی مسکن های شهری سازنده فضاهای شهری

معماری درون گرا

معماری برون گرا

گونه‌شناسی مسكن در شهر مشهد:

نتیجه‌گیری

 منابع و ماخذ :


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود




ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت طرح 5 - تیپولوژی مسکن,

<-BloTitle->
<-BloText->